fredag den 15. november 2013

Himmerigs mundfuld...

Endnu en nem kage, både at lave, men også at have med, hvis det lige er dig der står for kagen til kaffen..

Og så skal jeg hilse og sige, at 2 år i streg har min svigermor vundet 1 pladsen i kagekonkurrencen til byfesten... Så jeg kan love dig for at kage er god...



Du skal bruge:
Bund:

2 æggehvider
200gram sukker
10 tvebakker.

Pisk sukker og æggehvider tyk og luftige, knus tvebakker og vend dem forsigtig i ægge/sukker massen..

Bages i en springform på 25 cm i diameter på 180grader i 14 minutter (+ - hvordan ovnen er)


Top:

1/2 liter fløde
6-7 makroner

Frugt som du ønsker..
Her i familien er vi helt vilde med jordbær (en bakke), eller æbler 2 stk.

Pisk fløde og knus makroner, alt efter frugt, rives eller skæres i meget små tern, og vendes med fløde og makroner.

Når bunden er afkølet, lægges flødeskummet oven på...



Til min fars fødselsdag prøvede vi også med hindbær, friske kan bruges med vi havde kun en ps frosne... og det smagte skønt..





Hindbær for oven
Æbler for neden

:-)

Far ville ikke have lys i år...


1 kommentar:

  1. Mums Heidi den skal da klart afprøves og jeg er slet ikke i tvivl om at Vera er en ørn i sit køkken!!

    SvarSlet